Tjena Niclas! Vet att du nog tänker att klockan är mer än 1 på natten

Sitter och filar på ett blogginlägg om mitt användande av wikispaces i undervisningen, inte ett inlägg ”hit” utan till annan sida. I förberedelserna till detta inlägg letade jag reda på några sparade utvärderingar som elever skrivit gällande användandet av wikispaces. Tänkte muntra upp mig själv genom att publicera två elevkommentarer som enligt mig belyser styrkan i att använda datorn och internet i undervisningen samt (liknande som ) wikispaces i synnerhet.

Jag tyckte att Wikis var ett roligt och bra sätt att arbeta på. Både för att det var roligt att få göra uppgifterna på datorn och man kunde kommentera de andra i klassens arbeten och dom kunde kommentera mitt eget arbete. Fördelarna med att jobba med Wiki var att det var enkelt att arbete hemifrån. Om man har skrivit ett inlägg om andra världskriget och tar med det man tycker är viktigast. Sen om någon annan i klassen skriver ett till inlägg om andra världskriget och tar med saker som han/hon anser är viktigare så kanske det är andra saker än vad jag hade med. Då kan ju jag läsa hans/hennes text och lära mig andra saker om Andra världskriget, saker som jag inte tog med i min text. Mina närmaste vänner tyckte också att Wikis var ett roligt sätt att arbeta med!

Tjena Niclas! Vet att du nog tänker att klockan är mer än 1 på natten när jag skriver detta, men […].
Jag tycker att det på wikispaces var ett bra och även roligt arbetssätt. I början var det lite knepigt att veta vad man skulle kommentera i de andras då man skulle få med kriterierna. Men utöver det var det väldigt roligt. Helst då man skulle skriva om crusingen/biblioteken! Fördelarna med wikispaces var att det alltid fanns tillgängligt, och om man inte hann eller kunde göra det i skolan var det superenkelt att logga in hemifrån. Man behövde inte någon hjälp av dig eftersom uppgiften alltid stod klart och tydligt.

wiki1

#4

Kommentera

