Mäta eller bedöma?

Lyssnade på ett skolsnack#7 där de snuddade kort vid att skolan endast mäter ett sorts avslut (betygen) men att det kanske hade varit intressantare och måhända viktigare om vi även ”mäter” utveckling eller utgångspunkt. Än intressantare är idén om att vi i skolan borde fokusera på något som kan kallas utgångshastighet, alltså i vilken formlämnar eleverna skolan. Är de hungriga på nya saker? Mätta eller trötta?

Vad tycker du? Funderat själv i liknande banor?

#31

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s