Förtäckta läxor?

Två perspektiv på Flippat klassrum. Inte sagt att dessa är de enda, långt ifrån, men någonstans måste man börja. Tankarna måste bearbetas och synliggöras för att vi ska kunna föra trovärdiga resonemang.

Vi måste prata jobb, pedagogik och skolutveckling även vi som bara är lärare.

Det flippade klassrummet för med sig att eleverna kan eller ska läsa eller se något i förväg som sen bearbetas eller utvecklas på lektionen. Det är just detta som dagens fundering handlar om.

Följer inte ur det flippade klassrummet att: 1) det handlar om förtäckta läxor eller 2) press på eleverna att jobba hemma?

Eller vad tycker du?

#45

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s