Bedömning för lärande

Formativ bedömning (Bedömning för lärande)

Kommer här utveckla mina funderingar och erfarenheter kring formativ bedömning.

Erfarenhet? Genomförde ett projekt som hölls av Skolverket ang genus och didaktik. Valde att fokusera på formativ bedömning för att ”utforska” om det är en fruktbar väg för att lyfta elevers kunskaper, läs meritvärde till gymnasiet, med fokus på att lyfta ”pojkars” kunskapsnivå i form av meritvärde! Det var det, men i det fortsatta arbetet i skolan har jag ingen agenda gällande enbart pojkars meritvärde eller kunskaper utan mitt fokus ligger på att utveckla mig själv som lärare och dra nytta av mina erfarenheter från projekttiden för att ”implementera” mer av formativ bedömning i min egna undervisning. En bland många sidor på nätet som ör till hjälp om man som lärare vill fundera över oich utveckla sin ”formativa sida” är Bedömning för lärande.

To be continued…

lägger upp en del bilder ur det arbetsmaterial jag har i form av tankekartor från projekttiden.

feed_back_karta

bild

feed_back_5

bild

feed_back_4

bild

feed_back_3

bild

feed_back_2

bild

Feed_back

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s